Nissan’s Powertrain Strategy |
Toshihiro Hirai, B.Eng. |
Nissan Motor Co., Ltd. |
Eröffnende Plenar-Session |
Europa-Saal |
10.10.17 09:00 Uhr |
|
Agile, Flexible, Fit – The New Ease in the Automobile Industry |
Thomas Anliker, M.Sc. (Ersatzreferent für Ulrich W. Walker) |
Borgward Group AG |
Eröffnende Plenar-Session |
Europa-Saal |
10.10.17 09:20 Uhr |
Manuskript liegt nicht vor. |
Learning Maps for Automated Vehicles |
Prof. Dr. Ralf G. Herrtwich |
HERE |
Eröffnende Plenar-Session |
Europa-Saal |
10.10.17 09:40 Uhr |
|
Possibilities and Challenges for Standardization of 48V Battery Packs |
Dr. Michael Bramberger |
SAMSUNG SDI Battery Systems GmbH |
Batteriekonzepte |
Berlin-Saal |
10.10.17 15:00 Uhr |
|
The New Plug-In Hybrid 4-Cylinder Diesel from Mercedes-Benz |
Jochen Strenkert |
Daimler AG |
Hybrid- & Elektrofahrzeuge |
Europa-Saal |
10.10.17 16:30 Uhr |
|
Tyre Requirements for Autonomous Driving Vehicles |
Ir. Peter M. Roest |
Apollo Tyres Global R&D B.V. |
Reifentechnologien |
K1 Aachen-Saal |
10.10.17 17:30 Uhr |
|
Static 3D Object Detection with Deep Learning |
Jochen Abhau |
ZF Friedrichshafen AG |
Künstliche Intelligenz für HAF |
Brüssel-Saal |
11.10.17 09:00 Uhr |
|
AI – Changing the Autonomous Vehicles Landscape |
Abel Brown |
NVIDIA |
Künstliche Intelligenz für HAF |
Brüssel-Saal |
11.10.17 09:30 Uhr |
|
Design of a front axle for a wheel-individual Steer-by-Wire system with highly integrated steering actuators illustrated by the SpeedE research vehicle (Ersatzvortrag für „Active Suspension Design in the Tradeoffs between Optimizing Force and Response Time, M. Giovanardi, ClearMotion Inc.) |
Benjamin Schwarz |
ika, RWTH Aachen University |
Fahrwerkkomponenten |
K1 Aachen-Saal |
11.10.17 09:30 Uhr |
|
Metaphor Based Interaction Safety |
Volker Wagner |
ZF Friedrichshafen AG |
HMI & Kundenakzeptanz |
K1 Aachen-Saal |
11.10.17 12:00 Uhr |
|
Synthetic Fuels: Sustainable Road to CO2 Neutrality? |
Christian Foltz |
PwC Strategy& (Germany) GmbH |
Strategiekonzepte der Automobilindustrie I |
K1 Aachen-Saal |
11.10.17 15:30 Uhr |
|
Electric Mobility without Compromise: How the Ampera-e Buries Range Anxiety |
Dipl.-Ing. Christian Müller |
Opel Automobile GmbH |
Abschließende Plenarsession |
Europa-Saal |
11.10.17 15:40 Uhr |
Manuskript liegt nicht vor. |
Mobility for Tomorrow – Between the Poles of Electrification |
Prof. Dr.-Ing. Peter Gutzmer |
Schaeffler AG |
Abschließende Plenarsession |
Europa-Saal |
11.10.17 16:00 Uhr |
|